miercuri, 1 decembrie 2010

Vaticanu' şi emailu'

Nu ştiu de ce şi cum, dar mai pun mâna, cu ochii închişi pe câte un graal fals cum e cărţulia de faţă şi ajung la concluzia că oricât de criticat ar fi domnu dan brown nu-s prea mulţi care să reuşească performanţa de a pune pe cârtie intrigi monahale, vaticăneşti, aşa zis francmasone, serial-killice curgătoare, urmând un blood line narativ care merge paralel şi concomitent cu cateva staţii bune de metrou. În speranţa unei astfel de intrigi l-am prins de-un rozariu pe spionul lui dumnezeu (nume uşor bizar, copertă de asemenea-prezentată  de mademoiselle critique ketty- care duce cumva în sfera unor cărticele de nişă menite să te atragă de partea unei dogme), dezamăgitoare evidenţa plot-ului, plus adende gen un email printat, un email într-o carte, cu antet şi toate cele, mai lipsea un pop-up cu vreo reclamă modistă.  Genul ăsta de literatură întoarce cumva fundul postmodern şi ne dezvăluie un înţeles...gaunos. Un călugăr ia la căsăpit pretendenţii la scaunul papal, omuciderea lasă semne care cerşesc decriptarea în aşa măsură încât se dezabiază de tot misteru...n-am rezistat la atâta facilism, la atâta striptease de corolă ofilită, plus că scriitura e dezlânată, impotentă, se vrea a fi cool din toţi rărunchii, pe bune de n-aş citi cu degetele îngheţate şi cu ochii înlăcrimaţi (de la canceru' asta, normal :P) nişte brown...neah...momentan mă delectez cu ceva literatură chineză post ww2 ;)
emailu' cu pricina

autoru' pare a împrumuta şi din frizura nerdy, donaldtrumpiană a lui nea brown ;))
Juan Gómez-Jurado


d.brown

5 comentarii:

  1. Bine punctat la carte de nisa (hmmm..niciodata nu am "extrapolat" termenul dincolo de lumea blogurilor de nisa).

    Eu nu inteleg acum de ce tot mai apar carti de acest gen.Nu ca nu au voie sa apara, dar e oarecum umilitor si este umilitor pentru ca se nasc intr-un con de umbra.

    Adica, nu spun ca Dan Brown a spus totul in acest gen de literatura, insa a spus cat trebuie si mai important de atat - a spus-o tuturor. Da, el a fost popular si din acest motiv in urma lui nu exista o atmosfera permisiva altor carti de gen. Eu am impresia ca in urma lui exista vid momentan fiindca el si cu ale lui carti sunt o plamadeala recenta.

    RăspundețiȘtergere
  2. hmmm ... am senzatia ca asta se lauda ca a vandut to pentru a se putea documenta pentru cartea asta ...
    zici ca a facut afacere proasta ? :)

    RăspundețiȘtergere
  3. @ subsoare da, ai dreptate cu vidu' momentan, probabil ca asa s-a zis si dupa ce a aparut numele trandafirului par example :)
    @ klausen eu zic ca a facut o afacere buna pt ca eu una i-am cumparat cartea :)) ma rog suma modica, 10 lei, da nush m-a atras ceva dupa care a venit...pleosteala:D

    RăspundețiȘtergere
  4. aha ! ... si eu am luat un brat de la Tritonic, cu 10 RON pe carte :) ... pe asta n-am mai prins-o :(

    ps.in colectia lor am gasit insa o carte buna : Obiecte Ascutite.

    RăspundețiȘtergere
  5. @klausen sa nu-ti para rau ca nu e mare branza, vad ca obiecte ascutite "e" prin biblioteci asa ca dau o fuga ca parca prea bine suna :P merci

    RăspundețiȘtergere