duminică, 12 iunie 2011

X-men: First Class

Există două metamotive (deci cumva exterioare filmului) care mă determină să nu-i regret întrutotul vizionarea, unu: am avut ocazia să-l văd pe șarmantul James McAvoy într-un lung șir de prim planuri, doi: am dat mâna oficial cu Andrei Gorzo și am stat oleacă de vorbă despre Inarritu. Ăsta fuse nucleul zilei, restul, citoplasma filmică modificată genetic, mutantă, cică superevoluată, în orice caz supraevaluată (uitându-mă la mirabila notă de pe imdb: 8.2), e complet neglijabilă și deloc necesară vieții.


Oare cum poate supraviețui a nu știu câta parte din franciza asta într-un organism leprozat cu ciorchini de celule cu mult mai dezghețate vizual și mai buchisit montate. Efectele vizuale poartă o pecete vetustă, superfluă, iar filmul pe de-antregul e stigmatizat de răgnetul unui demiurg-infantil: eu vă dau tot ce vă e necesar, bețe, pietre, toate cele văzute și nevăzute, voi face-ți-mi eroi dramatici din ele, hai hai repede repede, că acuș vine apocalipsa. Pripa nu face crossing over cu astfel de supereroisme hibride, suprasaturate coloristic.




Curgerea lentă a acțiunii e potențată negativ de drojdia lingvistică, de replicile escatologic-mântuitoare, fataliste, altruist-egocentrice


hai să salvăm lumea, să o facem a better place,
hai
și să ne unim our superpowers,
hai hai
stai că mai am puțină cafea.
Pretenția de istoricism alternativ e stupidă, evidentă, tratată superficial, voalată inutil, dialogic în germană, franceză, rusă, un bun exemplu de fantasmagorie alternativ istorică fiind Watchmen. Însumate fuseră vreo trei, patru momente de bun augur: o monedă trecând printr-un craniu, câteva outfit-uri retro,




un hippie hippie shake pe fundal și apariția de două secunde a lui Hugh Jackman, mare păcat de prestația și potențialul lui McAvoy și de background-ul lui Matthew Vaughn.

20 de comentarii:

  1. N-am vazut inca, dar refuz sa cred dupa cate chestii bune s-a tot scris despre el. ^_^
    Ramane sa ne lamurim dupa licenta probabil. O fi existand viata dupa licenta? O_o

    RăspundețiȘtergere
  2. Adina, da-mi voie sa-ti spun ca un vocabular foarte pretentios precum cel etalat de tine nu denota neaparat ca afirmatiile tale sunt certe si incontestabile.
    ca si tine, si eu am vazut filmul si in privinta punctelor negative ale acestuia consider ca este vorba doar de cateva detalii de natura tehnica si intradevar prea multa culoare (singurul punct comun in parerile noastre).
    apreciez foarte mult entuziasmul si efortul tau in a te afirma cu parere la filme, dar am o mica sugestie: incearca sa folosesti o exprimare mai subiectiva (asa cum e si firesc de altfel) nu doar la exprimarea punctelor pe care le consideri pozitive, ci si a celor negative deopotriva.

    RăspundețiȘtergere
  3. filmul e chiar mai slab decat ai lasat tu sa se inteleaga:)
    bine spunea cineva(legat de un alt x-men, dar se potriveste si aici): "astora le-ar trebui si un mutant care sa se numeasca scriber, sau ceva de genul, care sa le scrie un scenariu ca lumea".si de-ar fi doar scenariul...
    prin background-ul lui vaughn-sper ca nu te referi la kick-as:P
    deci ai cazut la pace cu gorzo, sau te-a convins ca biutiful e un film slab?!

    RăspundețiȘtergere
  4. @ meropi refuz sa cred ca n-o sa-mi dai dreptate :D bafta maxima cu licenta :)
    @ fioscorpion ca sa ne intelegem, nu pretind a fi expert, in nici un caz, ma dau cu parerea cum face toata lumea in blogosfera asta minunata, cat despre limbaj nu ma folosesc de el pentru a impamanteni impresiile mele, pentru a le ...legifera sa zicem, el e doar un apanaj care ajuta si care ma ajuta pe mine in primul rand :D pai domne nu mi-am exprimat punctele negative, mai ales cu privire la X men? ca eu asa am impresia
    @ catalin yupeee am si un aliat, da, cred ca ai dreptate, prin background-ul lui Vaugh nu ma refer numa la Kick-ass (ce vrei domne, mi-a placut asta e:D) ci si la Snatch, Stardust care nu-i rau deloc pe felia lui, Layer cake :D am o veste pt tine se face si kick ass 2 :))
    nu, nu m-a convins raman la parerea mea, Biutiful e un conglomerat, e dovada unei matrurizari regizorale :D

    RăspundețiȘtergere
  5. sincer, atat articolul cat si comentariile mi se par deplasate...si ii dau dreptate lu' @fioscorpion in legatura cu limbajul etalat aici. Nu inteleg la ce va asteptati de la un film X-men??? fratilor daca nu v-ati uitat niciodata la desene lasati-ne sa ne bucuram de filme [e noi astia care ne trezeam de la 7 dimineata sa le vede la italieni... singurul lucru care ma deranjeaza pe mine este ca mutantii nu isi folosesc puterile mai des, atata tot!! Este vorba de gusturi si atata tot...cat despre exemplul tau de Watchmen...e porcarie maxima...parerea mea...care nu e decat un bun film de a te adormi...nu zic ca acest fil,m e extraordinar...dar sa te iei ca se vorbesc 7 limbi in film, ca te-ai bucurat tu, ca o adolescenta la pubertate, ca l-ai vazut pe James in prim plan...mi se par deplasate...si de cacao...nu asa se critica un film...parerea mea!

    RăspundețiȘtergere
  6. codruttzz daca nu asa se critica un film te invit cu cea mai mare placere si deferenta sa o faci tu :D comparativ cu celelalte parti si cu filmele recente de pe felia lui e clar inferior desi are parte de reclama balonata si de cretici pozitive cum zicea meropi si de nota aia exacerbata de pe imdb, nu "ma iau" de multitudinea limbilor vorbite in film, ele nu au un scop precis, sunt traduse acelasi fatalism in mai multe limbi pentru a nu face textul si mai redundant decat e, cat despre James, nu e vorba de tropaiala adolescentina, pardon, i-am vazut toata filmografia si omu este foarte talentat, acum nu stiu ce anume ai vazut tu din filmele sale...si intruziunea "inflacararii" mele "de cacao" era o delimitare cantitativa, pe principiul "n-am apreciat" decat asta, iar Watchmen-porcarie maxima, ma scuzi dar se pare ca tu tii strans borcanul cu cacao in brate :D prin astfel de etichetari si "critici" :D

    RăspundețiȘtergere
  7. Vezi ce patesti daca te iei de un "film de baieti" :) Ma gandesc cum ar fi sa marturisesc ca am adormit uitandu-ma la "Painted vail"... Probabil as fi instantaneu apostrofat de 99 de procente din populatia femenina. (Intre noi ramane vorba, eu chiar am adormit, dar sssst, sa nu afle nimeni...)

    RăspundețiȘtergere
  8. Vai da ce valuri a produs filmul asta. Se vede ca sunt multi fani X-men (si eu ma numar printre ei), dar recunosc ca majoritatea productiilor au fost porcarii. Si animeuri-le au avut foarte multe episoade de umplutura.
    Nici eu nu ma cred critic de film sau ceva de genu, dar ceea ce ai facut tu mi s-a parut destul de "profi"... pana la urma ti-ai exprimat o parere :)

    RăspundețiȘtergere
  9. @ kot te iert :)) ma enerveaza chestia asta cu "filmele de baieti", ba nene mie imi plac o groaza de filme de baieti, dar asta de fatza e lent al dracu, n-are testosteron, are o linie curba chiar feminina :P
    @ marian multzam fain de alianta :) si eu m-am uitat la desene (care-s de baieti am impresia :))) si-mi placura la vremea lor... celelalte abordari filmice fusera lazy brain, dar macar te distrai uitandu-te, mai era o glumitza, un personaj bine conturat, un scenariu mai inchegat :D

    RăspundețiȘtergere
  10. Despre X-men nu pot sa zic decat ca :
    1: daca nu era teodorica sa ma reincarce cu Kinderu' ala ..ma lua somnu' la film sau patinam lin pe gandurile mele (pacat ca am facut.o deja)
    2: @Codruttzz : cred ca ai fost platit sau ai pierdut vre-un pariu ceva ca sa lauzi plictiseala asta aruncata pe pereti si aratata oamenilor, iar ca sa postezi un comentariu in legatura cu postul Adinei trebuie sa ai o parere personala despre film si in nici un caz sa te iei de postul ei si asa prea elevat pentru cineva care spune ca articolul dar si comentariile unor oameni cu pareri proprii,sunt deplasate. Iar cand vine vorba de criticat filme .. codrutz nu lua expresia mot a mot .. a critica un film inseamna sa iti exprimi pareri pro si contra despre film in asa fel incat filmul sa para criticat NU bun sau prost .. sau mai rau "deplasat sau de cacao"
    Pace voua!:))

    RăspundețiȘtergere
  11. "nu lua expresia mot a mot .. a critica un film inseamna sa iti exprimi pareri pro si contra despre film in asa fel incat filmul sa para criticat NU bun sau prost .. sau mai rau "deplasat sau de cacao" asta ar trebui redactat undeva intr-un manual cul, de profil :P

    RăspundețiȘtergere
  12. eu nu zic nimik numa atat ca maine ma duc sa-l vad si ma conving singur :)

    RăspundețiȘtergere
  13. :D good luck, ia-ti si un energizant cu tine ;P asteptam pareri

    RăspundețiȘtergere
  14. se inspiră din benzi desenate. n-are ce să fie mai profund, pentru că e menit să-l înţeleagă şi pruncii ăia ce susţin financiar (prin părinţi) în proporţie de vreo 80% Universul Marvel.
    adulţii ar trebui să înţeleagă, care-i treaba. aşa cum o fac atunci când se "prostesc" jucându-se entuziasmaţi cu pramatiile lor.
    dacă-l făceau pe măsura aşteptărilor lu' adina .. posibil să se fi revoltat o groază de prichindei d-ăştia costumaţi în super-eroi. aşa mai bine doar adina şi încă unu pe ici pe colo :P

    RăspundețiȘtergere
  15. :)))
    pai tocmai aici e buba, eu n-am vazut absolut niciun "prichindel" in sala de cinema, nu asta e targetul principal, targetul sunt cei care fusera odata tanci, vazura desenele si acum vor si filmul, e facut pt homunculul ala atrofiat din noi :)) iar homunculul meu nah o fi mai nesuferit, refuza biberon cu lapte reincalzit a 10-a oara :D

    RăspundețiȘtergere
  16. Adina, recunosc ca si eu am un soft spot pt. McAvoy :D Per total filmul a fost decent, relativ entertaining as spune, mai mult din cauza caftelilor, ca dialogurile au fost tare slabute.

    RăspundețiȘtergere
  17. tare slabutze putin spus, sunt dincolo de retetar, eu nici macar enatertaining nu l-am gasit, dar ma rog...noroc ca exista pe lume asta Kick ass si scott pilgrim to save the day :D

    RăspundețiȘtergere
  18. hhhmmm....hai ca se putea si mai rau...
    Filmul are cateva motive tipic americane: "salvarea lumii" "CIA urmareste binele tuturor"...etc, etc.
    Povestea are putin suspans...mi se pare totusi aiurea ca au inceput seria de la capat ca sa termine la inceput.
    In fine...de un lucru imi pare rau...ca filmul nu s-a lansat inainte de examenul meu la Istoria Razboiului Rece...ca i-as fi scris eu profului ca Charles Xavier si Magneto au rezolvat criza rachetelor din Cuba :))

    RăspundețiȘtergere
  19. :))) se putea si mai rau intr-adevar, s-a putut de fapt la Wolverine ma refer :D

    RăspundețiȘtergere
  20. Sincer..ma asteptam la mai mult de la filmul asta. :|

    RăspundețiȘtergere