luni, 25 octombrie 2010

Drugstore Cowboy


Din nou Gus van sant, unul fosilic de această dată, mezozoic, adică de prin 89, doză sănătoasă (vorba vine:P) de junkie-cinema în scutece sau Gheea recviemului, trainspotting-ului neozoic...abracadabrantul puzzle vizual de ustensile, alambicuri specifice distileriei oniric-narcotice mânuite de matre Aronovsky a tras setos carevasăzică din pilulele lui van Sant.
Visătorii de azi nu fac parte însă din cercul vicios:P al sufletelor pierdute fără de cărare soteriologică (aia din  idaho) dozajul e diluat, cumva comic şi mai presus de toate vindecabil. Matt Dillon, pe atunci tare tinerel, s-a strecurat abil, intravenos pe sub dermul personajului său (bukowskian, avant la lettre), un tâlhar de farmacii în căutare de stupefiante căci unde se găsesc cel mai din abundenţă dacă nu la drugstore :D Superstiţiile sale sunt savuroase, cine ar fi crezut că o pălărie lăsata pe pat aduce ghinion...ar mai fi norii, cumulus...vansantum în doze atent proporţionate :D ah şi crezul unui drug addict...mântuit:
Then I panicked when I looked out to the
parking lot and I saw all those cop cars.
I knew I was dead. So I started coppin'
deuces. I prayed like I'd never prayed.
I said "God, Son, Devil, whoever you are
up there, please have pity on me."
"Please let me get this poor girl's body
out of this hotel room and into the ground
so I don't have to spend my life in prison."
"And, God, if you'll do that for me, I'll
show you my appreciation by goin' home,
gettin' on the methadone programme,
gettin' a job and livin' a virtuous life."
We got out,
and I promised, so here I am.

7 comentarii:

  1. cand am timp ma apuc si eu de Gus.Dillon promitea cand era tanar, pacat ca acum nu prea mai obtine roluri.

    RăspundețiȘtergere
  2. a avut cateva reusite mai recente ca factotum si crash...si mai vad aici unul cu nicole kidman din 95 tot sub bagheta lui van sant (to die for) =urmatoarea lingurita :))

    RăspundețiȘtergere
  3. crash foarte bun si interpretarea la fel. astept sa vad ce zici de cel cu nicole mai ales ca o vreme a fost preferata mea :)

    RăspundețiȘtergere
  4. am avut chiar o tema de seminar cu subiectul crash, semiotic pe de-a-ntregul...si care ar fi preferata ta acum :P?

    RăspundețiȘtergere
  5. Sa inteleg ca ti s-a pus pata pe nea Gus. Mda, stiu cum e si toti cred ca avem faze in care suntem chititi pe o persoana anume (cinematografic vorbind).
    Eu unul nu pot sa ma dau mare ca am avut vreo perioada a unui regizor, dar cu siguranta am avut actori care mi-au tinut atentia captiva cate-o saptamana.

    RăspundețiȘtergere
  6. vorbeam mai mult de look decat de calitati. :P
    acum sa zicem amy adams (care are si talent numai sa-l foloseasca cum trebuie).

    RăspundețiȘtergere
  7. @subsoare da, categoric mi s-a pus pata pe gus:)) in materie de actori am cateva obesesii maladive: ed norton, james mcavoy, cillian murphy...
    @ marian misto tipesa;)) mi-a placut f mult in doubt...no doubt, she a good actress :D

    RăspundețiȘtergere