marți, 26 octombrie 2010

L'instinct de mort

Era cât pe ce să încep propoziţia asta cu Gus..dar mi-am zis stai domne c-o să creadă oamenii ăştia că eşti dependentă, aşa că mi-am propus un regim strict detoxifiant si am început promiţător sub ameninţarea unei puşti cu miros de parfum franţuzesc ieşindu-i pe ţeavă aţintită convingător, didactic de gangsta vincent cassel întruchipând un bad ass parcă făcut dupa chipul şi asemănarea sa.
 N-am înţeles exact dacă acest mesrine (rezonanţă herbomedicamentoasă sau doar feminin-cognomică) e un tâlhar simpatic, un ucigaş hipotermic, un anarhist, un bond wizout gadgets, un torţionar cu principii, un mântuitor, un şarlatan, un profet, un tată model, un prieten de nădejde, când don juan când marchiz de sade, un fiu rătăcitor, până la urmă se căzneşte a fi toate la un loc, cam grea povara zic, cam îndesat sacul, dar omu' se descurcă, dă-i un cleşte şi în 5 minute evadează din cică cea mai securizată pârnaie, aş zice că vrea să dea o palmă shawshank-ului, dar nah acolo era altă treabă, un mai golgotică, aici 40 de zile în deşert sunt trase în câteva minute fără duble :D. Butch cassidy and the sundance kid meet bonnie and clyde într-o zi însorită, asta mi-a plăcut cel mai tare, fie că e vorba de furt, crimă plănuită, ambuscadă cu victime colaterale, mai toate se petrec pe lumină ceea ce îi dă un aer western...
Enervant este faptul că există şi o a doua parte (bănuiesc filmată concomitent) pe care tre să o vezi ca să pricepi începutul, francezii ăşti te ameţesc cu oenologia lor cinematografică chiar şi când vine vorba de action:)

5 comentarii:

  1. nici eu nu as fi vrut dar ce sa-i faci. Pe langa faptu ca elucideaza misterul inceputului, partea a doua mai adauga la descreirea ta cuvantul Revolutionar.

    RăspundețiȘtergere
  2. am reusit sa vad si o parte din a doua parte, o leaca mai slab, dar cu mult mai amuzant :)

    RăspundețiȘtergere
  3. voi stiti ca Franta sa fi dat un actor mai mare decat Cassel ?!
    intreb asa, aiurea, pentru ca e greu de stabilit , dar ...

    RăspundețiȘtergere
  4. Guillaume Canet prinde contur de ceva vreme. Cam playboy hollywoodian, but still...
    Recunosc faptul ca sunt extrasubiectiv pentru ca mi-a placut la nebunie Jeux D'Enfants cand a aparut si evident am adorat si jocul lui si al demoiselei Marion Cotillard (o alta iubita a Hollywoodului fara dubiu dupa Public Enemies)

    RăspundețiȘtergere
  5. @ klausen pey Mathieu Amalric e si el destul de bun, apare in partea a doua alaturi de cassel :D
    @ subsoare dap si mai tanarul canet, dar parca mai playboy e Gaspard Ulliel, adeca hannibal al tanar;)) iar jeux d'enfantes un gateau de te lingi pe degete :D

    RăspundețiȘtergere