joi, 26 mai 2011

5+5 filme de Oscar

Yupeee am windows nou, nu reusesc sa schimb tastatura in romana (stiu, din control panel bla bla but still :)) inainte de a trece la elucubratii Marian imi paseaza o leapsa despre Oscar, ah ce ma racaie oscarismu'. Si cum ma calca pe coada popularitatea incoronatelor am sa fac un top cu 10 filme nominalizate doar (la categoria cel mai bun film), n-au luat statueta, dar meritau sa fie acolo, poate chiar sa o inhate, in sfarsit, sunt filme bune de vazut oricand pentru ca-s atemporale prin mesaj si cam geniale ca expunere :D

10. Master and Commander: The Far Side of the World  e chiar culmea sa imi placa asa film supurand de testosteron, dar e al naibii de bine facut si jucat


9. Cries and Whispers putine filme furnica asa cum o face bergmaneala asta :D


8. 12 angry men elogiu aici


7. Dr. Strangelove or: How I Learned to Stop Worrying and Love the Bomb apologia metamorfozei actoricesti plus o expunere narativa avangardista


6. The Cider House Rules desi e simplu, low buget, mesajul ajunge acolo unde trebuie, pe calea cea mai scurta, iar Charlize Theron si Tobey Maguire fac un cuplu cel putin interesant


5. The Remains of the Day elogiu aici 


4. The Elephant Man elogiu aici


3. Taxi Driver 


2. A Clockwork Orange 


1. Pulp Fiction am oscilat intre pulpa fictionala si pulpa portocalei mecanice, culese fiecare in anotimpul ei, eu le-as cam pune pe aceeasi taraba, le-as proteja sub o umbrela ca-s mult prea coapte :)

15 comentarii:

  1. Great list! Recunosc, n-am văzut nici jumătate din ele, dar e un motiv bun să-ncep s-o fac! :D

    RăspundețiȘtergere
  2. nu am vazut Cries and Whispers, dar din lista ta cam toate meritau oscarul (mai ales a clock..., taxi, Pulp si 12 angry men).

    RăspundețiȘtergere
  3. @ ioana asa sa faci :D
    @ marian sa-l vezi, will give you the creeps :P
    da, meritau, important e ca le-am vazutara in detrimentul multora care au castigat

    RăspundețiȘtergere
  4. thx god, scrii fara diacritice!

    apropos de kazuo, ce zici de never let me go?

    RăspundețiȘtergere
  5. :))) n-auzi ca din greseala, din eroare scriu asa, dar c, e mai bine fara? ca mie nu-mi place :P oricum o sa pun un mic chestionar in stanga, pe tema asta :))
    despre kazuo si never let me go scrisei oleaca aici http://cinefillebookeeper.blogspot.com/2011/01/never-let-me-go.html

    RăspundețiȘtergere
  6. urasc diacriticele, sunt ca niste gandaci sau ceva.

    hm, o cam dai la-ntors in recenzia aia. nu e foarte clar cat de tare ti-a placut. ti-a placut?

    RăspundețiȘtergere
  7. :)) stiu, that's my point, nu vreau sa zic mi-a placut punct, nu mi-a placut puncte puncte, nu asa le cataloghez si rar mi se intampla sa nu-mi placa un film absolut deloc sau sa imi placa in totalitate
    cu dus si intors e si senzatia pe care mi-a lasat-o, cum n-am citit cartea nush exact cat si cum s-a respectat, insa atmosfera aia atemporala mi-a placut, mi-au placut personajele, insa nu e nici pe departe un film complet, e o mostra din ceva, o demontratie :D
    ps: imi plac domne gandacii diacritici, eu zic ca fac textul mai..lizibil :P

    RăspundețiȘtergere
  8. dar poate fi complet ca demonstratie, totusi :)

    RăspundețiȘtergere
  9. nu te contrazic, dar mi s-a parut cam scurt, cam din topor, cam unilateral...expozitional, in rest un film frumos si foarte trist :D

    RăspundețiȘtergere
  10. bun top-ce-i drept mai am ceva filme de vazut din el;
    pulp fiction forever no 1 se-ntelege:); portocala in schimb cocotata cam pe nedrept pe podium dupa parerea mea:D

    RăspundețiȘtergere
  11. :P nu-mi scofalci preferintele fructate :)))

    RăspundețiȘtergere
  12. Asta-i un fel de bulk de luat pe-o insula pustie dar dotata cu laptop.

    RăspundețiȘtergere
  13. :))
    ca bine zici
    pe o insula pustie fara laptop am stat eu vreo doua zile, damn feels so good to have a functional laptop :)

    RăspundețiȘtergere
  14. Master and Commander este chiar atat de bun ? ... eu l-am sarit pentru ca mi s-a spus ce este slab.

    RăspundețiȘtergere
  15. este foarte bun, da :D e o bula care se desfasoara in legea ei si o face bine :P

    RăspundețiȘtergere