marți, 31 mai 2011

5 filme de revăzut

Piratul cinefil îmi pasează o leapşă pe bază de repetiţie, cum nu prea îmi stă în fire să revăd filme oricât de geniale ar fi, mi-e cam greu să răspund, nu de alta, dar mă găsesc în postura unui urecheat carrollian, dement zbănţuitor din picioarele-i iepureşti şi am impresia că timpul nu prea are răbdare cu mine. Surprinzător, printre ele nu se numără nici pic de cinemau sadic, nici macar vindicativ :D

5. Becoming Jane unul dintre puţinele filme la care m-am uitat de fiecare dată când am dat peste el, culmea cu acelaşi patos, o fi domn McAvoy de vină, după a cărui prezenţă mi se scurg torenţial ochii, nu ştiu, dar filmul ăsta e mreajă pură şi cum te prinde nu-ţi mai dă drumul

 

4. 2046 vreme de două ore filmul ăsta e substitut pentru amor, pentru muzica sferelor, pentru respiraţie, pentru filosofie, pentru masa de prânz, e o sticluţă narcotică pe care e bine să o ai mereu sub pernă, e o văgăună în care îţi poţi rosti nestânjenit secretele.



3. The painted veil n-o fi el cel mai bun film ever, dar flutură cu delicateţe un văl dentologic uscător de frunţi asudate, e o pleură frumos ingliţaţă, al naibii de frumos şi de trist, un film ce, în opinia mea, a trecut cu un picor inaintea cărţii.



2. Heartbeats explicaţia extatică aici :)



şi ca să întrerup şirul glicemic, ca nu cumva să mă bănuiţi de scrânteală :P, nominalizez:

1. American History X 

cum să nu mă uit la el de atâtea ori când maître Norton se transfigurează atât de abracadabrant:





Să meargă leapşa asta mai departe la fel ca şi 5+5 filme de Oscar către Jo, Marian, Cinefilescu, Richie, Strawberry Blonde, Carolina, Radu, George, Tomata, Tloni, Mono, Schizoid, CuvinteCreative, Mona

30 de comentarii:

  1. Recomand si The Pianist in aceasta lista alaturi de Don Juan de Marco

    RăspundețiȘtergere
  2. da, vazute, clasice in felul lor, eu am cautat un fel de...neoclasic in topul asta :P

    RăspundețiȘtergere
  3. Frumos tare Becoming Jane si The painted veil... am si leapsa asta in asteptare! :D Am cam somat saptamana trecuta si acum am de tras :))

    RăspundețiȘtergere
  4. :))) da, stiu ca o primisi d aia nu te-am mai somat si eu aici :P inca nu imi pot da seama care imi place mai tare, mcavoy sau norton:)) sunt zamisliti din doua coci distincte :D

    RăspundețiȘtergere
  5. Pana acum vreo 4 ani aveam o fixatie pe American History X. Cred ca l-am vazut de vreo 7-9 ori in cam 3 ani. Acum mi-a trecut, dar l-as putea revedea oricand cu placere. Desigur, pentru Norton.

    Tu cu 2046, eu cu In the mood for love. L-am vazut cam de 5 ori pana acum, as putea zice ca momentan e chiar filmul meu favorit. 2046 mi-a placut si tot zic ca-l revad, dar nu stiu cum se face ca n-am reusit. Las' ca vine vacanta...sau las' ca vine sesiunea...cred ca atunci o sa am nevoie de ceva filme.

    Momentan am ceva cu (500) Days of Summer, Into the wild si My Sassy Girl ca le tot revad. Intotdeauna ma bine dispun.

    Mai nou si cu A Single Man, deschid filmul ala cand n-am nimic nou de vazut in timp ce mananc ceva.

    Oricum, am obiceiul de a revedea filme destul de des. Foarte multe din filmele favorite le-am vazut de minim doua ori. Am zis ca-mi fac timp sa revad si unele care trebuie neaparat vazute macar de 2 ori, de genul Otto e mezzo, Wild strawberries, Inland Empire sau chiar si din categoria care nu m-au impresonat la prima vizionare, cum ar fi Citizen Kane sau poate vreun Godard (nu stiu de ce am impresia de fiecare data cand incep un alt film de-al lui ca o sa-mi placa si niciodata nu a reusit sa ma impresioneze, dar inca am senazia asta, poate data viitoare...).

    RăspundețiȘtergere
  6. bai liviule ce ne-am mai potrivitara :D
    as mai vedea si in the mood for love, 500 (categoric), a single man, wild strawberries, my sassy girl oh da, ambrozie, trebuie luate in portii parcimonioase :)) into the wild mi-a transmis asa o stare de greata sartriana, desi el se vrea a fi catalizator :D
    inland empire? esti mai masochist decat credeam :))
    iar godard n-am prea vazut, mi-a placut insa breathless :)

    RăspundețiȘtergere
  7. Din aceasta lista nu am vazut "Becoming Jane" si "Heartbeats". Intr-adevar, Eduard Norton a facut un rol memorabil, te izbea performanta si forta lui de la primul cadru. 2046 este intr-un fel, tu ai zis-o mult mai bine ceva mai sus, iar "Painted veil", de, cred ca este mai bun decat cartea. Are o replica memorabila in final.

    RăspundețiȘtergere
  8. ms de leapsa. lista e greu de facut pentru ca e tare greu sa te limitezi doar la 5 filme.Hearbeats (multumesc din nou de recomandare) si A. History x sigur le-as revedea over and over.
    Despre Becoming Jane nu stiu nimic

    RăspundețiȘtergere
  9. În sfârşit! http://luminebune.wordpress.com/2011/06/01/un-5-cinefil/

    RăspundețiȘtergere
  10. Adino, nu era ma interesant un top 5 de filme pe care toooot le amani dar crezi ca-i musai sa le vezi? Adica stii ca nu te vor dezamagi dar tot nu gasesti starea sa te asezi la ele.. sau poate tocmai ai jena aia ca daca nu-i asa cum iti imaginezi si vei pierde ceva, etc..
    In cazul meu: Andrey Rublyov al lui Tarkovsky. Il aman de cel putin 2 ani.

    RăspundețiȘtergere
  11. @ vera hm, din the painted veil imi vine acum in minte nush daca la asta te referi :D iar melodia aia..."a la claire fountain" superb amplasata acolo :)
    @ marian cu pla :D hm, pai ia pune mana p Becomin Jane si impartases-te dupa aia :P in lista ta pun pariu ca sunt si ceva d la kim ki duk :P
    @ jo, bravos, uite ca din lista ta nu vazui 4 rooms :P

    RăspundețiȘtergere
  12. richie mama suuuper idee, sa vezi ce s-ar rade lumea atunci d mine :))) dar nah am primit si eu leapsa asta, am onorat-o, nu prea mi-a dat prin cap sa compun eu una, dar daca tot venisi cu ideea...bun pai zic sa facem in tandem, ma gandesc la noapte, am aceeasi problema cu andrey rublyov si cu mai toate filmele lu' nea tarkovsky, cu copilaria lui ivan si surpriza Citizen kane (pe care l-am inceput candva) :))) si as mai avea cateva surprize

    RăspundețiȘtergere
  13. cred ca am la lepse despre filme ca in curand o sa mi se tranfosrme blogul in blog de filme. :))) merci. se face. cu incetinitorul, dar se face. :)

    RăspundețiȘtergere
  14. :))) tomata cinefila :P deschide-ti o rubrica macar
    no problem, te asteptam, iti asteptam sucul tomat-cinefil :P

    RăspundețiȘtergere
  15. originala lista ;) era de asteptat dealtfel,am preluat si eu leapsa si am dat-o mai departe si normal fara modificari :).
    o sa initiez si eu o leapsa(never did it) dupa ce se mai elibereaza "piata" de lepse. :)

    RăspundețiȘtergere
  16. ;)) asa sa faci, o sa ti-o pasez pe asta initiata d Richie odata ce o pun in aplicare, tot asa dupa un moment de repaos lepsesc :D

    RăspundețiȘtergere
  17. senzational, The Painted Veil, da !!!
    NW este mare de tot !

    RăspundețiȘtergere
  18. :D este este
    pt o clipa am crezut ca te referi detasat, secvential la...Norwegian Wood :)))

    RăspundețiȘtergere
  19. N-am văzut decât Becoming Jane şi The painted veil şi da, sunt de revăzut :)
    Restul le trec pe listă ;)
    Ce-aş mai propune eu pentru revedere: Todo sobre mi madre (chiar a trecut mult timp şi ar fi cazul), Amelie (la categoria drăgălaş şi bună dispoziţie), Mr. Nobody, La fille sur le pont...şi-or mai fi :)

    RăspundețiȘtergere
  20. ca tot suntem la capitolul mame as mai adauga vreo doua: y tu mama tanbien si je tue ma mere :P uite La fille sur le pont nu vazui trecut si la mine in lista :P

    RăspundețiȘtergere
  21. Ca tot suntem la mame... Madeo :D De fapt deja l-am vazut de 2 ori, dar n-ar strica si o a treia. Desi mai intai ar trebui programat Memories of murder (pe asta il vazui de vreo 4 cred), dar nu cred ca m-as putea satura de el.

    RăspundețiȘtergere
  22. da da da cum am putut uita de madeo :)
    ioi, mai pune acolo chaser, i saw the devil, bedevilled, thirst si mai toate ale lu' nea park, ca merita revizionari spasmodice :D

    RăspundețiȘtergere
  23. Uite chiar acum ma uitam la un clip cu filmele lui nea Park si ma gandeam ca tare ar merge o vizionare in weekend la toata trilogia razbunarii :))

    Bedevilled nu l-am vazut. Sa inteleg ca din moment ce e printre celelalte titluri (toate le-am vazut de minim 2 ori...coreenii astia...nu te mai poti satura de ei) ar trebui sa-i trag o vizionare urgent? :P Desi mai intai cred ca incerc Heartbeats ca tot e si in lista de mai sus :D

    RăspundețiȘtergere
  24. ohooo, iar eu ar trebui sa-i trag un elogiu urgent :D
    da, incepe mai bine cu heartbeats si apoi continua cu panta abrupta bedevilled, martyrs vazuisi pan la urma :P?

    RăspundețiȘtergere
  25. N-am avut cand ca abia acum vreo ora si ceva am ajuns de la cinemateca Grozavesti. De vreo 3 luni tot vroiam sa vad cum e acolo si in sfarsit am facut pasul cel mare. De acum o sa incerc sa ajung in fiecare saptamana, pacat ca urmatorul film e si ultimul (pana la toamna). Mi-e si ciuda ca am pierdut vizionarile la Oldboy, In the mood for love, 3-Iron (uite inca unul de l-am vazut de vreo 3 ori si tot mai merita) si altele...

    O sa-mi fac timp pentru toate 3, desi trebuie sa le jonglez putin printre lucrari si examene.

    Si ca tot am zis de atatea filme coreene de revazut, n-as fi corect daca n-as mentiona si A Bittersweet Life.

    RăspundețiȘtergere
  26. :))) cum oi fi avand domne timp sa revezi atatea filme
    oldboy, 3 iron si in the mood for love sfanta treime :D
    langa a bittersweet life as adauga a dirty carnival si mai timidul rough cut :D hai sa ii facem loc si mai recentului the man from nowhere :D

    RăspundețiȘtergere
  27. Din pacate e cam la trecut de acum, cand am avut timp sa vad, ca nu prea mai am. E si aici o problema, ca revazandu-le pe astea nu vad nici macar pentru prima data altele care cu siguranta ar merita. Dar inca-s tanar, la filme am timp sa recuperez macar pe alea esentiale, la literatura e buba :P

    RăspundețiȘtergere
  28. :))) pai vezi
    apropo de literatura ma duc eu la biblioteca zilele trecute si intreb: auziti da' niscaiva literatura coreeana n-aveti, bibliotecara se uita mirata la mine, clipind des incepe sa se balbaie..pai ar...cam trebui sa fie o carte doua, e amestecata oricum cu aia chineza :D n-a stiut sa imi zica vreun autor ceva, asa ca m-am consolat cu un bruckner, un plesu si oleaca de pessoa, am luat si una japoneza da' nu mai retin titlul si e prea intuneric ca sa dau de ea prin casa :))

    RăspundețiȘtergere
  29. e, sa nu avem pretentii de acum :P Eu ma bag la Heartbeats ca se face tarziu si mi-e teama ca daca nu-l vad acum n-o sa mai reusesc in urmatoarea saptamana...

    RăspundețiȘtergere
  30. ok, vizionare placuta atunci, dupa Martyrs trebuie sa imi revin cu un film-fursec :))

    RăspundețiȘtergere