luni, 30 mai 2011

Red Riding Hood

Nu stiu de ce în numele cetelor de baphomeţi si belzebuţi m-oi fi uitat la cvasibasmul ăsta reciclat, molfăit şi expectorat sub formă de ghem vârcolat. Nu-şi merită titulatura de adaptare, e cel mult o preluare, o selecţie de secvenţe, de petice croşetate anapoda pe o pânza (roşie) cu pretenţii de scumpeteţe, un pumn de pietre arhaice îndesate în burduf (cică) postmodern. 


O scufiţă puberă n-ar fi putut incinge probabil decât minţi răscoapte şi perverse, reticente la popcorn în lipsa unor măsele zdravene, s-a optat deci pentru o scufiţă dată în parg, trecută prin patternul precedesorului Twilight aşa cum la bâlci bagi capul printr-un carton si un nene îţi face o poza. Don juanii fătucii nu puteau concura capilar cu Johnny Bravo-Rob Patt, asa ca moţurile dumnealor au refulat la un stagiu de creştere inferior, gelat anacronic. Secvenţele-nucă-în-perete, copiate din palimsestul original, primesc o spoială medievală, de la inchizitie cetire, 


stropite abundent cu stereotipuri vetuste a caror redundanţă creste exponenţial cu cea a replicilor: iubirea imposibilă, frumoasa si bestia, ia-mă-la-să-mă-ul enervant de repetitiv, poligamia aparentă ca probă, recurenţa genetică (si maică-ta a facut la fel).  Jongleul cu identitatea varcolacului nu e însă chiar atat de execrabil, e cam ce-a facut Shyamalan în The Village, deci o încercare cam nereuşită de a ascunde un hipopotam după un băţ de bambus. Lipseşte ceva logică elementară:

-ce naiba cauta Gary Oldman într-un aşa film, vorbind cu un aşa accent scociorâtor de cohleu, domn gary nu-ti ajunge a harry-monkey on your back vrei sa duci în cârcă şi scufiţe, atunci ia fă mataluţă pe Gheo, ucigatoru de balauri

-ninge, e frig, atunci de stati mamica în mâneca scurtă, eu înteleg ca vi-s urzite magic vestmintele, dar ţesutul logic îmi ţine mie mai de cald


-un elefant troian, torţionăresc...huh ? :))


-voi credeti că trăiti pe-un picior de plai, pe-o gura căscata de platou magic, dar zău păreţi un nişte sătuceni în ambalaj, prinşi veşnic într-o vedere trimisă de tuşica Magda din Canada


-dans de societate de pe vremea tuşicii Jane Austen pe muzică de Fever Ray, ntz ntz

 bestiar tipic antitetic, pupilo dilatator totuşi 


15 comentarii:

  1. Mie mi-a fost ruşine să scriu despre el, un film mai prost decât ăsta nu prea am văzut în ultimii ani. Şi-i păcat, căci ideea era faină, dar scenariul şi prestaţia la pământ...

    RăspundețiȘtergere
  2. :)
    dar enerveaza atat de tare incat n-ai cum sa nu spumegi pe marginea lui :D

    RăspundețiȘtergere
  3. Mie imi place Amanda, iar Gary Oldman mi se pare bestial. Am vazut doar trailer-ul filmului, cand ma uit la film vin cu parerea:D

    RăspundețiȘtergere
  4. vai de capul! nu ma asteptam sa fie asa penibil, cu decoruri desprinse din cartile postale de craciun si cu atatia johnny bravo pe m2. inca nu am vazut acest twilight medieval dar cred ca vizionarea o sa fie un chin :)

    RăspundețiȘtergere
  5. strawberry draga si mie imi place amanda. nush daca ai vazut Chloe ;;) http://cinefillebookeeper.blogspot.com/2011/01/chloe.html
    marian mama sunt eu suficient de masochista nu te mai chinui si tu :))

    RăspundețiȘtergere
  6. E o infecţie filmul ăsta dar nu ştiu de ce l-am văzut până la capăt. Văd un film prost până la capăt când sunt absolut sigur că apar ţâţe. La ăsta era clar că n-o să apară. Nu-mi explic de ce l-am văzut până la capăt.

    RăspundețiȘtergere
  7. Eu văzusem trailerul şi sincer mă aşteptam la mai mult. Cât despre masochism, Marian, serios, ia de te uită la un Mikhalkov, nu te tortura singur cu mizeria asta.

    RăspundețiȘtergere
  8. @ axl da, nici macar nuri nu-s, app d asta m-am uitat ieri la the collector si ala e cam praf dar macar e cu tatze :D
    @ jo bune recomandare fato :D

    RăspundețiȘtergere
  9. A, şi elefantul ăla de bronz vrea să ducă cu gândul la taurul sicilian, o metodă similară de tortură/execuţie medievală, inventată de grecii antici, de unde şi denumirea de taur sicilian.

    RăspundețiȘtergere
  10. @Jo si Adina - multumesc de sfaturi. am gasit ceva mai bun, ceva mai inteligent :) dar tot comerical - Rango :)

    RăspundețiȘtergere
  11. @ axl asa domne, taurul sicilian, ca eu o tot dadeam aici cu elefantul troian :))
    @ marian da, o alegere ceva mai buna :P, a iesit dvd?

    RăspundețiȘtergere
  12. Twilight tinde sa devina o franciza pentru penibil :) ... "succes garantat" ... si cand ma gandesc ce manie a dezlantuit ...

    RăspundețiȘtergere
  13. nu tinde, asa a fost inca de la inceput si asta aduce bani in primul rand, mania nu stiu cata e genuina, e mai mult o flacaruie care se stinge repede :D recunosc, ma duc de fiecare data la twilight cu sormea pt ca e al dracu de amuzant :))

    RăspundețiȘtergere
  14. Initial, ma hotarasem sa-i dau skip filmului,
    insa dupa ce mi-ai recomandat aceasta "recenzie" mi-am zis: "da sa-l vad, sa nu mor prost". Acum dupa vizionare m-am linistit constient fiind, ca o sa mor si mai prost. :D

    RăspundețiȘtergere
  15. :))) ptiu, nu da vina pe mine, eu n-am recomandat nimic, sper ca nu ma invinovatesti :)))

    RăspundețiȘtergere