duminică, 15 mai 2011

Ashes and Snow

Jazzadezz - Inimani Mal 

Acesta nu-i un film, nici documentar nu-i, e mai degrabă un elogiu panteist adus unui demiurg coborât de pe crucea atotputerniciei sale, o mantră îngânată într-o limbă necunocută, 


odă dincolo de specie, precipitată undeva într-un spațiu sideral, neprihănit, imposibil și cu toate astea de o tangibilitate contemplativă amețitoare de te ia cu leșin. Pentru a se delimita spațial oaza asta suspendată, mangrova asta vitregă solului, se face apel la un exercițiu de respirație prin intermediul unui slo mo bolnăvicios, de un lirism cărnos, menit să domolescă contracția inimii: your seconds will become hours, your hours will become days. Lungimea filmului în sine (o oră numa) devine și ea relativă prin prisma acestei rugi pendulate de mâini hipnotice. Ai senzația că te uiți de o veșnicie și că parcă n-ai mai vrea să ieși din apele și nisipurile lui. 


Îndelung molfăita comuniune a omului cu natura capătă gust, unul primordial, gustul primei îmbucături de ambrozie, de gnosis în stare pură. 


Bestiarul e unit cu umanul într-un dialog telepatic, mistic, iar comunicarea dintre ele ciuntește ca pe un apendice mult trâmbițatul bellum-ul dintre specii, cocoțat țanțoș pe scara evolutivă. Comunicarea, comuniunea, coabitarea între specii e posibilă grație unui dans îmblânzitor, unei mișcări-incantație, unui limbaj nonverbal descătușat de coduri cunoscute, 


atât de natural redat încât devine bulversant. Pe lângă mesajul ăsta halucinant, pe lângă palma menită să te aducă mai aproape de condiția-primus, aceea de prieten, de confident deplin al lumii vivide în carnea căreia îți duci nimicnicia parazitară, se mai adaugă una câte una, ca-ntr-un album foto profesional, imagini emblemă, minunății conservate în chihlimbar sepia. 




curent recurent 


 Ashes and Snow



9 comentarii:

  1. e suficient sa te uiti la screen-uri ca sa-ti dai seama ca aceasta comuniune dintre om si salbatica natura merita urmarita. Optiunea pentru speia e interesanta si nu cred ca am mai vazut-o pe undeva.

    RăspundețiȘtergere
  2. da, nici eu n-am prea vazut asa ceva, nici cuvinte nu prea-s si alea care sunt sunt la randu-le...misticoase :D

    RăspundețiȘtergere
  3. Foarte frumos. Daca te intereseaza, ai aici link catre transfer.ro cu filmul Evilenko ( despre Andrei Chikatilo ) Eu nu l-am vazut, inca...

    http://dl.transfer.ro/EvilEnko__2004_-transfer_RO-15may-d573d2.avi

    RăspundețiȘtergere
  4. 1.Filmuletzu'e mai tare ca postu'Discovery
    2.Daca nu era slo-mo' -ul dadea intr-un frumos scurt metraj
    3.Cu ajutorul filmului mi-am reamintit ca elefantii dorm cu un ochi deschis
    Conclusion: That movie it's true! [limbaj de bastina :"e adevarat frate"]

    P.s : feather to fire,fire to blood,blood to bone,bone to marrow,marrow to ashes,ashes to snow

    RăspundețiȘtergere
  5. soro esti chintesenta si magiun p paine :)
    ma bucur ca te-am convuins sa-l vezi :D

    RăspundețiȘtergere
  6. De când am văzut prima fotografie a lui Colbert am sperat ca cineva să se sesizeze şi să arhitectureze film pe tema asta. E mai mult decât suprinzător că s-a hotărât să-l şi regizeze şi sper ca surpriza să se păstreze şi după ce-mi alunec ochiul în vizualul pe care-l descrii ca cinematopanteistic.

    RăspundețiȘtergere
  7. :)
    filmul asta e supriza aia de care zici, prelungita, augmentata, ge ni a la :)

    RăspundețiȘtergere