vineri, 15 aprilie 2011

The Way Back

Tocmai când îmi târșâiam bocancii pe lustruita luntre, uitându-mă aiurea prin ochean în căutare de păsări dodo și ființe umanoid acvatice, tocmai când eram pe punctul de a crede că i se înecară corăbiie căpitanului Weir de la Master and Commander încoa, a apărut la orizont o fâșie de uscat, aridă, vânturată de vifornițe aprige și vipii strașnice. Am tras corabia la mal, am călcat sceptic în prăpăstiozitatea asta convinsă fiind că mă aflu din nou pe plaiuri testosteronale, dar supriză nu eram singura femeiușcă de pe insulă :D.
M-am strecurat în șirul cocârjat de pelegrini ai sorții și i-am urmat în drumul lor spre casă.
Sincer nu mă așteptam să-mi facă plăcere periplul ăsta crescendo, însă sinceritatea, curățenia călătoriei, scopului ei, urma pașilor deontici,
otrepele protectoare trase peste ochi curajoși, lucizi, mă făcură să-mi sincronizez târșâiala golgotică și popasurile limbice cu pleiada asta de caractere călite. Înainte de a trece o leacă prin dermul fiecăruia în parte ca un djin rătăcitor deposedat de lampa-cochilie, am să mă opresc asupra lexului. Se vorbește engleză în cea mare parte, cu accente zonale, rusești, poloneze, românești :P. De obicei prin filmele aciuate istoric și geostrategic, indiferent de epocă, in ciuda unui anacronism evident, se vorbește engleza, nah, numa mel gibson a îndrăznit să dea cezarului idioma ce i se cuvine, însă aici engleza-esperanto nu e numa apanajul comercialului, liantul lingvistic vine natural, desenează un cerc de foc în jurul personajelor,care, într-un acces de pirofobie se bagă pe nesimțite unul în sânul celuilalt. Mă temeam că am să iau parte a nu știu câta oară la scene de bravură exacerbată, la martirisme exemplare răsuflat moralizatoare, dar n-a fost chiar așa, lecția de supraviețuire se păstrează în limitele unui realism cuminte, cizelat, exfoliat atât cât trebuie, într-adevăr a existat măcar o scenă basorelief sub care miopul gravor de serviciu a scrijelit stângaci homo homini lupus.
Revenind la personaje căci alea îmi plăcură al naibii de tare. Colin mamă te iert pentru London Boulevard, fă și tu zece mătănii acolo, ronțăie un rozariu și pune-ți un brâu cilice de două ori pe săptămână și ierta-ți vor fi păcatele, dar pentru ce făcuși din Alexandru tot nu ești scutit. Colin vorbind rusă, n-aș fi crezut, fain domne fain, învelișul aparent inexpugnabil de băiat rău căptușit cu bonomie te prinde as usual, de minune.  
Dragoș e the funny guy, nah în pustietate tre să ai plosca de optimism la îndemână.  
Jim Sturgess m-a suprins cel mai tare, trecerea de la puberoid flower power la om cu responsabilități și idealuri reale i-a priit, omu are potențial cu caru.  
Ed Harris și-a osmotizat perfect chipul aspru în peisaj,
iar prezența feminină, Saoirse Ronan (The Lovely Bones) fuse complementară, n-a atins nici măcar buza veșnicului clișeu al femiuștii abuzate în sânul cohortei de bărbați disperați, grija ce i se poartă se scaldă în apele limpezi ale unui umanism de dragul umanismului, părăsind albia tulbure a comercialului. Al naibii de magdalenică fătuca :D

Frumoase panorame, scenele din pădure au adâncime și dispun de o bibileală vizuală șmecheră, iar oricât ar fi deșertul de sahelic tot îi găsești o oază scăldătoare ochiului:

12 comentarii:

  1. Iote ce interesant. O să-l caut şi eu. Dar auzi la ea, să ronţăie un rozariu. =))

    RăspundețiȘtergere
  2. Pe mine nu m-a incantat foarte tare filmul (m-a enervat spoilerul ala de la inceput care a stricat suspansul). Colin a fost senzational. E aproape la fel de bun ca in calatoria lui prin Bruges.

    RăspundețiȘtergere
  3. actorii jos palaria: colin, dragos, ed, etc. filmul a fost reusit, dar parca ii mai trebuia ceva:) sa fie de nivelul lui master and commander, cel putin! fara indoiala insa, the way back merita vazut.

    RăspundețiȘtergere
  4. Daaaa!!! Ce mi-a placut foarte mult au fost micile mari surprize incarcate cu optimism pe parcursul calatoriei. daaaar ai zis si tu asta si mult mai frumos ;))

    RăspundețiȘtergere
  5. @ marian eu ma asteptam sa ma enerveze tot :))
    @ cata iti spun io c a avut de fapt in plus, o femeie, d'aia n-a iesit ca M&C :)) dar daca ea lipsea atunci ar fi fost ceva mai insipid :P
    @calin ma bucura entuziasmu' tau :P

    RăspundețiȘtergere
  6. Farell mi s-a parut nevalorificat, HArris a jucat bine de tot, dar cea mai buna prestatie a avut-o in opinia mea Saoirse.

    altfel, film excelent. mi-a rasplatit asteptarile.

    RăspundețiȘtergere
  7. pe ale mele le-a intrecut ;))
    da, farell se desprinde de grup, dar nah trebuia sa fie si unu masochist p acolo :)) si poate dáci i se trage nevalorificarea :P

    RăspundețiȘtergere
  8. E un film destul de onest. Farell chiar are talent, ceea ce e rar in zilele astea. Accentul lui Bucur m-o enervat, dar Alexandru Potocean o facut un rol mare. Shi Saoirse o jucat bine. Shi ma bucur, deci sincer ma bucur, ca barbatii aia nu au fost descrisi ca niste teenagers cu hormonii in gat. Nu stiu datorita cui, dar regizorul o dat dovada de bun simt, ceea ce e rar in zilele noastre [stiu, ma repet]. Dar daca era vreo regizoare de genul Lisa Cholodenko [The Kids Are All Right] probabil jumate dintre barbati mureau luptandu-se pentru mana, piciorul sau alte organe a lui Irena. Bine ca s-au abtinut de la tampenii de genul asta. Iar in unele moment, imaginile au fost pur shi simplu superbe. Ceea ce ma trimite cu gandul la toti idiotii care fac excursii prin orashe, vizionand betoane dupa betoane, doar ca sa aibe material de pus pe facebook. Dar deja o iau pe aratura... :)

    RăspundețiȘtergere
  9. :)) da domne bunu simt cinematografic e rarisim si se confunda cu cliseul nowdays :P uite la the kids are all right nu m-am uitat din principiu si prejudecata, am senzatia ca a fost la oscaruri ca sa ...fie, dar pt ca il amintisi intr-un asa context cred ca am sa ma uit ca am chef de rautacisme :D nici mie nu prea mi-a placut accentu lu Bucur, dar probabil ca o ureche externa spatiului carpatin il percepe diferit :D

    RăspundețiȘtergere
  10. eu ii suspectez ca n-au mai avut buget. cred ca i-a tarifat la minut Farell :lol:

    RăspundețiȘtergere
  11. :)) da, tot ce se poate si poate dásta l-au lasat in rusia :P

    RăspundețiȘtergere