marți, 2 noiembrie 2010

The social network

Cand am auzit prima oara ca david fincher (adica omul care a facut Fight Club, Seven sau Benjamin Button) regizeaza un film despre facebook m-am intrebat daca nu cumva sufera de vreo anomalie creativa avand in vedere atatia ani in care ne-a educat cu demonstratiile sale the thriller imaculat, insa diagnosticul s-a dovedit a fi unul favorabil si da domne acest guru, master al unei intregi nise cinematografice poate sa faca un film la fel de genial despre un site si nu unul oarecare ci despre adulatul facebook. Eu una nu am reusit sa imi creez o filie obsesiva fata de aceasta societate virtuala si parca isteria hoardelor nu a ajuns pana la mine, insa filmul asta  reuseste sa ne arunce in brate plodul turbulentelor isterice de peste ocean si mai presus de toate merge pana la originile-i furtunoase, complexe, implicand drepturi de autor si o mana de copii pluricircumvolutionati care au reusit sa puna bazele unui sistem flexibil si de un magnetism aparte. 

Felul in care este construit demersul creator al site-ului, modalitatea in care o idee a emers din alta sau si mai bine, felul in care ele s-au adapat setoase la fantana realitatii este uluitor de bine asezat in pagina, scurtcircuitant, iar tot acest angrenaj este uns cu fluiditatea unor replici extrem de inteligente, de rapide, de datatoare peste nas, asisti mut la desfasurarea unui film-tornada, intemperie care ar lua pe sus pana si casa lui...dorothy, care probabil si-ar fi facut la randu-i pagina de facebook;)) Actorii usor anonimi se potrivesc de minune ambientului, pana si justin timberlake se cameleonizeaza perfect peretelui, iar forta discursiva a personajului principal intinsa concentrat pe prima jumatate de felie a filmului te tine legat de maini, de picioare, esti numa ochi si urechi, surprins de volbura replicilor care pare a se domoli de-a lungul celei de-a doua jumatati, legitima incetinire deoarece creatia ia deja locul individului care i-a dat branci intru exemplificare, sistemul devine autonom si milioane de utilizatori i se converg. 
PS: site misto click aici, unde imi puteti citi o parte din excogitatii în avant premieră ;)

4 comentarii:

  1. l-am tot evitat tocmai datorita faptului ca stilul parea un pic diferit fata de cel al lui Fincher.Daca zici ca tot angrenaju e uns bine atunci am sa-l programez pe week-end.

    RăspundețiȘtergere
  2. da, nici eu nu m-as fi asteptat, ii urez lui fincher sa incerce cat mai multe fenomene d'astea;))

    RăspundețiȘtergere
  3. merita luat in sema de cineva care habar nu are cu ce se mananca facebook ? :) :)
    adica eu ...

    RăspundețiȘtergere
  4. @klausen dap merita, nici eu nu-s foarte tare...into de facebook, iar filmul parca e o leaca mai misto decat "reteaua" :D

    RăspundețiȘtergere