joi, 18 noiembrie 2010

Public Enemies


bye, bye, blackbird 

 3 nopţi (oricât de fatitidico-alchimic ar suna, 3 sunt la număr) m-am chinuit să-l văd, vizionare reprizică datorată mai multor factori fie intrinseci fie complet acaretici filmului. Ciudat să vezi o povestuică robin hood-escă filmată din mână cu accente vivide, intrânde, fiordice în sufletu' personajelor, în conul lor de respiraţie, cu unghiuri şi bâţâieli lynchiene, deci bizară viziune, adecă bună, dacă se folosea mega-cut-ul, mega-flic-flac-ul, mega-lipeala mega blockbuster-ului gangsteresc poate că ar fi avut o soartă sumbră, intratând în dustbinul doldora aşteptând degetul memoriei să apese butonul de empty urmat de plăcerea sadică a crunch-ul sonor. Dilinger-depp e un fel de zelig aflat într-un proces de continuă cameleonizare şi osmoză construindu-şi cu iscusinţă pr-istică un golem de temut pentru tagma jurisdicţională. Astă din urmă grupare bezmetică de torţionari nătângi patalamaţi e păcălită bine de acest tâlhar cu ştaif care le râde în nas şi îi calcă pe bătături cu calmitate, fler şi stil.

În timp ce sticleţii aleargă ameţiti după o himeră, după aura augmentată a unui om popular, dilinger îşi vede de ale sale jafuri zilnice şi chiar se infiltrează fix sub organul olfactiv al urmăritorilor fără ca ei să aibă nici cea mică bănuială în ciuda faptului că evidenţa ţine de cea mai saracă cu duhul logică. Adaptabilitatea lui depp trece din sfera istoricului personajelor sale în cea a personajului de faţă, dar matrioşca nu îşi opreşte perpetuoza aici căci avem parte şi de un film dans un film, dilinger se identifică cu gable în Manhattan Melodrama şi nah, pentru că John Dillinger ain't going to a Shirley Temple movie asta îi cam aduce caputul.
clark şi johnny 

 myrna şi marion

Amuzant numele personajului lui bale (melvin purvis, care se cam pronunţă părvis, adică un pic părvărt, adică mă duce cu gândul la american psycho şi la drujba aia :)))... Nu mi-a plăcut însă fatalismul replicilor, machoismul evident, lăbărţarea, lălăiala unor scene, probabil de aici şi vizionarea fragmentată, chiar dacă scoate pe gură vată de zahăr, replici de agăţat sau doar populiste johnny e johnny şi face treabă bună, per ansamblu insa nu m-a ghiontuit prea tare....ah, mi-a plăcut foarte tare poartă închisorii de inceput, avea ceva panteonic...ah, da şi mai e şi o româncă pe acolo, în rol de...româncă, metresă şi emigrantă, the usual stuff:D

9 comentarii:

  1. tot ce-mi amintesc despre fimul asta e ca mi-a placut mai mult de Bale decat de Johnny, for once

    RăspundețiȘtergere
  2. poate pentru ca bale e the good guy this time si johnny nu prea, dar oricat ar incerca johnny sa intre in pielea unui personaj humanoid, normal, tot mai ramane o coaja din nu stiu ce-ul probabil dobandit sub hipnoza lu' burton :D

    RăspundețiȘtergere
  3. no, that's not it. the bad guys always steal the show.
    si de fapt daca imi amintesc politistul jucat de bale nu era tocmai the righteous type, era destul de ambiguu outlined actoriceste de Bale.
    but then again, the whole movie is kinda blurry now to me

    RăspundețiȘtergere
  4. da, sunt cam blurry...toti, probabil ca filmul a cam ajuns in dustbin already ;))

    RăspundețiȘtergere
  5. si mie mi s-a parut slabut si nu a lasat nicio amprenta. stilul de filmare parca aduce cu filmele pentru televiziune (poate ma insel).

    RăspundețiȘtergere
  6. OF!
    de data asta, eu k eu, da KIAR nu-ti doresc sa vada dl cinesseur postul asta... :P

    RăspundețiȘtergere
  7. :)) oh, da, nici nu vreau sa ma gandesc :P

    RăspundețiȘtergere
  8. Modalitatea de filmare mi-a dat o senzatie de vertigo mai puternica decat in Enter The Void, fapt pentru care a necesitat 2 reprize de vizionare, seara si dimineata. Oh, si imi e ciuda cum Romanians fuck history up. :(

    RăspundețiȘtergere
  9. da, ciudata modalitate de filmare pt asa un subiect, enter the void e al mai vertigo pt mine ;))

    RăspundețiȘtergere