joi, 12 ianuarie 2012

Ecranizare imaginară: Pendulul lui Foucault

Cum ar arăta filmul perfect dacă totul de la titlul la coloana sonoră ar depinde de voi? mă întreabă Cristina
Apăi perfecțiunea în viziunea mea trebuie să se plieze pe complexitatea de oțel a unui scenariu laborios și pe un imaginar meticulos, metalingvistic și meta-mistic ca al lui Umberto Eco. Așa că propun o ecranizare a Pendulului lui Foucault cu: Michael Cain (vocea narativă-Casaubon), iar Belbo și Diotallevi să fie jucați de Tom Hardy, respectiv Edward Norton (îmbătrâniți decent).


Dacă e să aleg o regie atemporală atunci pentru o mai bună suprindere a misticului, a (grando)spațialității și a transculturalității l-aș alege pe Stanley Kubrick, iar dintre cei vii l-aș nominaliza la polul opus pe Lars von Trier, ar ieși o ecranizare schematică, o ecranizare simbol Dogville style, cu condiția ca totul să fie filmat la lumina unui opaiț. Mai există și o a treia variantă, o adaptare ubercomercială în regia lui Ron Howard. Așa că propun lansarea concomitentă a celor trei variante cu trei nume distincte, ar părea trei filme diferite în ciuda aceleași generoase surse. Cum am o slăbiciune pentru domn Alexandre Desplat am să-l pun în fruntea orchestrei. 

După ce am scris cele de mai sus am dat un search pe google și spre marea mea uimire am găsit următoarele:

Eco revealed in 2005 that after the film adaptation of The Name of the Rose, he no longer wished his novels to be made into films. However, he later heard that Stanley Kubrick had expressed interest in filming Foucault's Pendulum shortly before his death, and wished, along with his readers, that Kubrick had tackled the project. Truly a magnificent might-have-been of literary and film history!

5 comentarii:

  1. daca ar fi existat un asemenea film cred ca l-as fi urmarit de vreo 10 ori pana acum.:)

    RăspundețiȘtergere
  2. pai cred ca in EWS se vad niste urme din cartea lui eco - asa cum in barry lyndon se vad urme din napoleonul pe care trebuia sa-l faca in romania: de ex in scena orgiei. si le strabate, pe ambele, aceeasi obsesie a societatilor mistice secrete, aceeasi paranoia etc.

    RăspundețiȘtergere
  3. @mikutzul la mine incap se deruleaza on and on :D
    @nechayev pai da, orgia mistica a fost principalul motor care m-a dus cu gandul la Kubrick

    RăspundețiȘtergere
  4. Salut am citit site-ul si imi place foarte mult cum scrii ,de asta as vrea sa iti ofer o invitatie pe ciprianfoto.blogspot.com
    penru a publica pe el articole despre filme,daca vrei dami un email pe silvius210@gmail.com sau lasa un comentariu pe blogul meu cu o adresa de contact pentru a discuta detaliile.
    Stima :)

    RăspundețiȘtergere
  5. hey, merci frumos, am sa-ti raspund pe email :)

    RăspundețiȘtergere