luni, 13 septembrie 2010

You don’t know Jack

Al Pacino ne demonsteaza a nu stiu cata oara ca se tine cat se poate de bine si ca poate imbraca haina carui personaj are chef fara sa se uite la marime, textura sau brand :P pentru ca ii va veni de minune oricum. De data asta intruchipeaza un doctor despre existenta caruia, spre rusinea mea, nu auzisem (desi titlul filmului imi cam scuza ignoranta :P) si anume Jack Kevorkian, mare sustinator si mai ales practicant (sectant in viziunea dogmaticilor) al eutanasiei. Pe langa aceasta inclinatie de antihipocrat mai detine si o paleta larga de veleitati artistice, fiind un pui de pictor suprarealist, cantand la flaut, recitand versuri si ascultandu-l pe dumnezeul sau, Bach. Cam de la Agora incoace nu am mai vazut un aspect moral atat de serios tratat si mai ales atat de natural interpretat.

O problema spinoasa deci a deontologiei, daca e ok sa ajuti un om sa moara, aflat fiind in pragul disperarii si al suferintei. Filmul poate parea partizan din cauza focusarii pe complexitatea personajului insa mie mi-a dat senzatia ca ne cam perinda de o parte si de alta a baricadei astfel incat sa putem vedea toate fatetele problemei in calitatea noastra de...jurati. Ca tot veni vorba, judecatoarea, pentru a-l familiariza pe acuzat cu viata de dupa gratii il intreaba daca a vazut Shawshank Redemption (nu stiu daca replica a avut si un corespondent real :P). In rest replici impecabile rostite cu mult patos, personajele isi sustin cum trebuie cauza si te cuibaresti cumva in carca lor fluturand o pancarta indiferent de terenul pe care ai ales sa prinzi radacini.

4 comentarii:

  1. am vazut filmul acum patru luni si am fost surprins placut de performantele lui Pacino (a luat si Emmy parca pentru acest rol). Cat despre Jack, cred ca s-a pierdut cand a inceput sa se lupte cu un sistem in loc sa-si ajute pacientii

    RăspundețiȘtergere
  2. Si mie mi-a placut faptul ca nu a luat-o pe calea lui de Niro, cu comedioarele usoare la apusul carierei. Pacino inca mai poate duce in spate roluri complexe si bine creionate.
    Scenariul e un plus, fiindca s-a renuntat la obiceiul american de a-ti indesa pe gat concluzia.

    RăspundețiȘtergere
  3. eh, batranetea boala grea, mai au si ei nevoie de o pensie suplimentara, o proteza, una alta, ma uitam la cateva secvente din scent of a woman si nu-mi vine sa cred cat de mult a imbatranit pacino si dah se tine foarte bine atat pe el cat si rolurile ce i se pun in carca-i garbovita ;))

    RăspundețiȘtergere
  4. film bun de tot. subiectul este tulburator. personal am fost de partea medicului, care are uneori argumente zdrobitoare.
    insa o indoiala persista ...

    rol de exceptie al lui De Niro

    RăspundețiȘtergere