joi, 9 septembrie 2010

Frozen

Nu m-am urcat niciodată într-un telescaun, iar după vizionarea acestui.... nici nu ştiu cum să-l numesc, căci horror conform regulilor genului nu este, nici nu cred că mă voi incumeta prea curând să urc într-unul. Însă  horrifying tot este pentru că pune o lanternă enervantă în ochii blegi ai neputinţei umane pusă faţă în faţă cu stihia naturii şi evident iese în câştig, conform sfintei legi darwiniste, ăl mai puternic.
Trei prieteni fac o călătorie neautorizată cu telescaunul, noapte, frig al naibii, se schimbă tura, responsabilul maşinăriei pleacă, îi uită atârnaţi precum nişte fructe coapte gata să cadă (sau conuri, ca sa le cameleonizez peisajului), e duminică, pârtia se mai deschide abia peste o săptămână, nu e nici ţipenie de om, iar lupii bănănăie în largul lor. Unul dintre prizioneri are proasta idee de a sări de la o distanţă deloc neglijabilă şi rănit (grav) sfârşeşte prin a fi...înhăţat, digerat.
Ce păţesc ceilalţi nu vă spun pentru că e la fel de macabru şi v-aş strica porţia atent asezonată cu suspans de calitate ce pare să compenseze cretinismul replicilor. S-a cam exagerat stereotipirazea blondei (care de obicei moare printre primii în filmele horror :P). Vizionând...treaba asta  mi-a amintit că suntem mult prea casabili pentru o lume pe măsura căreia nu am fost construiţi (cel puţin anatomic) şi mi-a mai amintit de absolut grotescul The Mist (wow acum văd cât de supraapreciat e pe imdb) şi parcă şi de The Descent, mi-au transmis acelaşi sentiment de gol, de neputinţă (ma repet :P), de macabru într-un sens mai puţin cinematografic şi mai mult masochist venind din încheietura mâinii unui scenarist/regizor care vrea cu tot dinadinsul să-ţi îndese capul într-un closet (existenţial :P...sau nu). Alta parere aici gasiti, iar o critica acida aici.

4 comentarii:

  1. vad ca toti ne-am pus ieri sa vizionam acest film :P

    RăspundețiȘtergere
  2. dap, ne-am urcatara multi in telescaun:)) am putea sa facem un "sport" din asta :P

    RăspundețiȘtergere
  3. dupa "The Mist" am ramas in scaun minute bune ... finalul m-a socat si, cred eu, tocmai finalul este ceea ce urca enorm nota filmului pentru ca este exceptional .
    "The Descent" a fost unul dintre cele mai bune filme horror de la care nu ma asteptam la absolut nimic. slab mi s-a parut al doilea ...

    ps. Mary & Max este SENZATIONAL> Dar mi-a placut mai mult "9" ...

    RăspundețiȘtergere
  4. de acord, finalul "cetos" in cazul lui The Mist e...filmul in sine...de cand ma tin sa ma uit la 9, bine ca mi-ai reamintit :)

    RăspundețiȘtergere