joi, 29 martie 2012

Femeia Culcată și Demiurgul de Lars von Trier

 Antichrist (2009)




 Dogville (2003)

Breaking the waves (1996)

După ce a rostogolit coca femeii prin toată făina creștină și-a frământat-o cu pomezi păgâne, după ce a ridicat-o în slava cerului ca să o coboare și s-o sacrifice ba omenirii, ba bărbatului, ba universului pe de-antregul, Trier pregătește The Nymphomaniac, o antologie (probabil scandaloasă) pe capitole și evanghelii, așa cum ne-a obișnuit, din distribuție făcând parte aceeași mistică Charlotte Gainsbourg alături de același înger și demon Willem Dafoe.

12 comentarii:

  1. La Antichristul m-a enervat von Trier :))

    RăspundețiȘtergere
  2. Greu de argumentat, am avut o senzatie tampita de incordare tot timpul, parca simteam ace in tot corpul, un disconfort in toata fiinta mea si nici nu-mi placea ce vedeam. Uneori e greu de argumentat, alteori simplu. Aici e greu :)) In schimb, in Dogville si Manderlay, l-am iubit pe von Trier.:) Iubesc anti-americanismul lui:)

    RăspundețiȘtergere
  3. pai foarte bine ca ai avut :))
    same here, numai ca mie mi-a placut..senzatia :))
    nu stiu daca e un anti-americanism voit sau studiat, cred ca ii iese pur si simplu

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. :))) ii iese de mi-nu-ne!
      exact! la aceeasi senzatie, reactii diferite :))
      dupa 31 martie, o sa impartasesc si eu cateva filme la care am bocit, sa nu crezi ca ma fofilez :)))

      Ștergere
    2. Nu e anti-american. Şi nu e studiat, ar fi o aberaţie. Dar mi se pare foarte bună observaţia ta. De la atât de multă America am ajuns să credem că ceea ce nu e America, e anti-America, adică împotriva Americii. Uitând poate, pentru o clipă, că există şi alte lumi de care unii sau alţii se preocupă.

      Ștergere
  4. Răspunsuri
    1. pana atunci, va "sheruiesc" pe FB pe toti cei care v-ai incumetat la acest exercitiu :)

      Ștergere
  5. Răspunsuri
    1. Fara voi, cei care iubiti filmul si scrieti despre el, asa cum il vedeti voi, eu as fi muuult mai saraca!!! Am de invatat de la fiecare!

      Ștergere
  6. Si-ar mai fi o treaba. De cate ori te vizitez, imi intaresc ideea ca filmul este o arta. Ai un stil aparte, care ma incanta.

    RăspundețiȘtergere