joi, 10 februarie 2011

House of Flying Daggers

Știu, știu, a fost de neșpe ori p tv, l-am văzut secvențial de fiecare dată, însă hotărârea vizionării integrale trebuia să vină odată și-odată, și a venit,  mergând după rază, mi-a umplut pragul cu străchini parfumate, buchete tămâioase și o mână de pumnale sfidătoare de legi gravitaționale, dar fidele unui chivot shakespearian să-i zic, împlântate spasmodic, către final, în miocardul melodramei. 

Filmul ăsta e ăl mai epitet al culorii, al armoniei, al pătratului magic, al triunghiului erosului și thanatosului. Așa falduri, păduri, obraji și plete, așa close-up-uri dermice, așa panorame revigorante, așa zbucium romantic al culorii, al simetriei, al curbei gaussiene măsurând pulsul mamei geea, al fiicelor sale, naiadele, ielele și driadele levitând bătăioase prin lăstăriș, mai rar domne. Cadrele curg limpezi fără pet-uri și deșeuri, se întâlnesc în amonte și se contopesc într-un dublu helix cathartic, baletic, dirijat de piciorul metric al unui haiku vizual-sonor-peronajist-peisagistic blând spre serafic. Aș lua cadru după cadru, le-aș printa, le-aș înfige cu câte un sătâr în pereții insectarului ce-mi stă drept cameră, aș deschide larg fereștrile, vântul le-ar zburătăci și le-ar pune în mișcare, that should be my own house of flying daggers.
 

9 comentarii:

  1. no ashe mai merge!! :p
    HOFD ar fi filmul meu preferat cu "zburatori" daca nu ar fi Hero inaintea lui. Da oricum, e aproape.

    RăspundețiȘtergere
  2. :D hero m-a lasat o leaca rece, bine, adevarul e ca l-am vazut p tv-u, secvential, nu i-am acordat intreaga mea atentie, mi-oi face timp si pentru vizionarea lui integrala :P
    dar la asta m-as uita on and on :)

    RăspundețiȘtergere
  3. hero am vazut si mi-a placut. asta l-am cam evitat si nu stiu de ce dar daca zici ca putem lua cadru cu cadru pentru niste decupaje frumoase atunci trebuie sa ma uit si eu.

    RăspundețiȘtergere
  4. dap, nu-l rata, pun-te pe decupat, ca slava cerului ai ce :D plus guys, tipesa aia e f misto :P

    RăspundețiȘtergere
  5. hahaa, house of flying daggers- l-am vazut de nu stiu cate ori...chiar daca si mie mi s-a parut mai bun hero, tot la asta m-as uita on and on:)

    RăspundețiȘtergere
  6. de unde il pot dowlanda si eu free

    RăspundețiȘtergere
  7. cred ca eu l-am luat de aici http://thepiratebay.org/torrent/3327937/The_house_of_flying_daggers_(Swe_Sub)

    RăspundețiȘtergere
  8. Imi place ca si eu tot cu gandul la Hero m-am dus initial ceea ce inseamna ca mai sunt si alti capsomani de o teapa cu mine, morti dupa genul asta de arta. Cheers!

    RăspundețiȘtergere
  9. :D pt capsomani mai recomand The Banquet comparabil in frumusete vizuala si tehnica cu The house... :)

    RăspundețiȘtergere