joi, 17 mai 2012

Femeile lui Sigmund Freud

"Când aveam șase ani și mama îmi dadea primele lecții, mă învăța că suntem făcuți din țărână și că în țărână ne vom întoarce. Aveam îndoieli și vorbele ei nu mă convingeau. Mama și-a frecat atunci palmele una de alta (ca pentru a face găluște) și mi-a arătat micile bucățele negricioase de epidermă care se desprinseseră drept dovadă că suntem făcuți din pământ. Am fost stupefiat de acestă demonstrație. "
                                                                                                 Interpretarea viselor

Freud și mama sa, Amalié

despre soția sa Martha:

"Această tânără delicioasă, despre care toți îmi vorbeau cu admirație, care, de la prima noastră întâlnire și cu toată rezistența mea, mi-a cucerit inima, pe care îmi era teamă s-o curtez, și care plină de o generoasă încredere, a venit spre mine, mi-a întărit credința în propria valoare, mi-a dat o nouă speranță, o nouă forță de a lucra și asta când aveam cea mai mare nevoie."


Freud și soția sa, Martha

către Martha:

"Am o priveliște de ansamblu asupra Parisului și aș putea deveni foarte poetic; să-l compar cu un sfinx gigantic și elegant care îi devorează pe toți străinii incapabili să-i dezlege misterele, și mai știu eu ce?"

Ilustrație: Ralph Steadman

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu