joi, 29 noiembrie 2012

Rise of the guardians (2012)

Prima oară când am intrat în contact cu acest concept animat umbrelă am fost destul de sceptică deorece filmul reunește riscant câteva personaje legendare componente ale imaginarului puber: Moș Ene, Zâna Măseluță, Jack Frost, Iepurașul de Paște, Omul din lună (despre existența căruia am aflat de curând din Jean de la lune) și Moș Crăciun. Se poate foarte ușor cădea pe o pantă lină, clișeică și degeabistă abordând o așa reuniune. Însă aducerea lor împreună are un scop...maniheist, acela de a-l ține la distanță pe Pitch Black  de visele copiilor (sau Bau-bau a cărui voce aparține lui Jude Law). 


Filmul se dovedește a fi chiar foarte dinamic, desfășurarea de imagini se aseamănă cu o alunecare pe derdeluș, iar personajele sunt foarte bine indivizualizate și adaptate poveștii astfel încât să iasă din legendele care le-au consacrat suficient cât să rămână decente. Moș Crăciun (Alec Baldwin) are accent est-european, iepurașul de Paște (Hugh Jackman) e cam supradimensionat, dar foarte simpatic, Zâna măseluță e cam emfatică și acuarelică (fiind singurul personaj feminin parcă toate culorile s-au vărsat într-insa), dar agreabilă și ea, muțenia lui Moș Ene și expresiile sale faciale sunt chiar foarte grăitoare, atelierul lui Moș Crăciun e ușor diferit de cel universal acceptat, la fel și vizuina iepurelui care aduce a fabrica de ciocolată a lui Wonka amplasată pe un sit aztec, iar Jack Frost mă duce cu gândul la Assassin's Creed. 


Estetica animației e poate ușor deranjantă pentru cei obișnuiți cu stilul Pixar deoarece nu este atât de atentă la detalii și se asemănă pe alocuri cu grafica anumitor jocuri. Însă Rise of the Guardians este o animație numai bună de văzut la început de decembrie cu odrasle sau fără, deoarece are o atmosferă de joc și joacă, beneficiind de o prelucrare 3D foarte bună, fără a fi nici prea dedicat exclusiv copiiilor, dar nici prea înțesată de trimiteri sau subtilități.

*Rise of the Guardians rulează începând de mâine, 30 noiembrie în cinematografe


2 comentarii:

  1. foarte tare filmul, este o animatie pe gustul meu, recomand filmul How to Train Your Dragon pentru cine nu l-a vazut.

    RăspundețiȘtergere
  2. nici eu n-am vazut inca How to Train Your Dragon, dar o sa-l vad :)

    RăspundețiȘtergere