miercuri, 14 iulie 2010

Mamă justiţiară

Credeaţi cumva că am plecat de pe fertilul sol coreean? Nici vorbă, am prins rădăcini mai ales când există capodopere precum Madeo/Mother (2009) care să imi ţină de cald (vorba vine...numa de căldură în cel mai primar sens n-am eu nevoie pe arşiţa asta). Parcă de multişor n-am mai vazut o poveste aşa bine gândită, ingenios închegată, un melanj genial de close-up-uri şi panorame superbe. O mamă se luptă din răsputeri să îl scoată pe fiul retard din inchisoare (nota bene pe de-antregul vinovat de crimă), răsputeri ce converg tot către crimă (patologicul facandu-si bine meseria). Am observat că prin părţile astea ale lumii se practică reconstituirea publică a unei fapte ilicite, actorul principal fiind chiar suspectul, astfel legislativul şi judecătorescul interferează cu...catharsisul, deci oamenii astia cam traiesc simbiotic cu tot ce-nseamna teatralogie. Personajul mamei-absolut fabulos (la antipodul madalinei manole-n-ar fi trebuit sa zic asta-depresia trebuie judecata cu masura depresivului)...

4 comentarii:

  1. Nu știu de unde găsești filmele acestea, dar unele chiar sunt deosebite, din diferite puncte de vedere. Apreciez, mai ales că nu pui accentul pe filmele comerciale. O să mai merg pe mâna ta.;)

    RăspundețiȘtergere
  2. cred ca ele vin mai degraba la mine;))...am un oarecare soi de pasiune obsesiva pentru...coreeni, iar ei pentru tot ce inseamna cinema ;))...merci ca...te perinzi p aici :P

    RăspundețiȘtergere
  3. Pasiune pentru coreeni? Putin spus :P Tot te-ai legat de Madalina Monole ...unii zic Marylin Monroe a Romaniei(datorita tragicului final).... eu zic ca merita un post pe blogul tau ;) Eu propun, tu decizi :* Pacat ca nu vii cu noi la plaja si la balaceala, se anunta o zi torida :D
    Julia ;)

    RăspundețiȘtergere
  4. @ Julia, madalina nu prea intra in aria mea de acoperire, prefer cinema-ul in detrimentul teatralitatii finalului ei :P

    RăspundețiȘtergere